va dig själv!

Jag undrar: Går jag ensam här,
Eller visar du min väg från en parallel värld?
 
Modetidningarna sprider bara olika trender som gör att människan blir påverkad och mår sämre utav det. det handlar om att man ska se ut si och så, man ska ha si och så, man ska gör si och så, äta si och så. och sen undrar alla vad som händer med alla människor. Folk går i deprition och kunna offra allt en dag på löpet och en morot i magen, och folk frågar vad som händer?
Undrar lite om folk är efterblivna på riktigt, det här är ju ett samhälls problem och det är ju inte så att man kan ha missat att man måste vara tränad och äta sunt. det är snyggt. klart det är snyggt att va tight osv, men att det ska ta på folk så att dom mår psykiskt dåligt är inte det som är grejen, det här mä att man ska vara si och så har gått för långt.
Du och jag tittar nog i olika speglar för jag kan inte låta bli att tänka på detta problem då jag har vänner som påverkas av det här. jag kan inte heller se när du trycker ner dig själv, annars måste dina speglar vara skeva för smala kroppar verkar bli breda. Men jag vet att man inte kan fly när den idealen kommer fram det är svårt, att kraven finns där vart man än vänder sig och att du inte duger är signaler folk tar åt sig.
Men har frågat runt lite och folk säger att det blir som en drog, och det förstår jag på ett sätt, det är ju en vardags vana, men varför inte träna och tillexempel äta mer fett mat och träna mer, du behöver inte känna att du måste träna och sen äta sallad hela tiden, du mår inte bra av det psykiskt eller fysikst.
Nu kanske ni tar mig som om jag är helt efterbliven och fattar ingenting, men så är det inte. ni kanske även tar mig fett ytlig för att jag skriver att det inte är en problem när jag själv inte påverkas av det. Men så är det verkligen inte, jag har all medkänsla för att folk väljer att leva ett sunt liv och träna massa, det jag klagar är att medierna säger att man ska vara si och så, att folk lyssnar på en tidning, tv, bloggar osv det är det som stör mig, inte att ni tränar och som sagt går så långt att ni mår dåligt av det. det är erat val inte mitt.
ni har all min respekt, det ska ni veta.
Tycker att ni kan träna och så hur ni vill, men om medierna påverkar er på ett dåligt stopp säg stop. jag gjorde det för ett tag sen, jag sa stopp och tänka vafan fuck off , lever hellre såhär och är lycklig. folk får tycka saker om mig, men är fan glad att jag inte är en elefenat eller något annat skit ( inget fel på elefanet, era djur älskare ).
kör på det livet som gör att du mår bra, det handlar om allt i din vardag som påverkar dig. känner du dig inte sugen att träna en dag gör inte det, låt inte folk tvinga dig till något du inte vill. Gör istället det du tycker är kul. och skratta åt livet, så inte livet skrattar åt dig.
 

Kommentarer
Postat av: emma

Så jävla rätt malin

2013-01-31 @ 03:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0